nagonstans mellan varven och lagren rinner allt ut

Internet och langsamma tangenter. Bokstaverna stravar emot. De vill inte bli uttagna. Hoppas febrilt att hon ska valja nagon annan, nagot annat ord. Det basta skulle vara om hon skrev en helt annan historia. Men det fugerar inte sa. For du vet, nagonstans mellan varven och lagren siprar det ut.


Staden ar kladd i ett lager av smogg. Solkram behovs inte. Jag andas avgaser och havslukter. En indisk man forutspadde att jag kommer att fa tvillingar, vilket ar lite skrammande eftersom min mormor ar tvilling och det sags val att tvillingfodslar hoppar over en generation.


Bokstaverna ar verkligen omedgorliga. Kanske det faktiskt finns en annan historia. Detta ar ingen sanning, men det ar en borjan. Dags att leta reda pa en annan berattelse. Vems historia ska man valja? Vilka detaljer ar viktiga, vilken sorts skor bar en vandrare?


En liten bat forde ut mig till the Elephanta Island. Jag fick veta allt om Shiva, varfor den ekonomiska krisen existerar och om kroppens balans av en liten guide. Han var klok. Fotterna fick skoskav och vinden gjorde ett fag

Nu sitter hon tillsammans med de motstraviga tangenterna. De har blivit lite medgorligare. Hon ar barfota. Kanske det trots allt ar ratt borjan.

ett barfota barn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0