walking on sunshine

Fyra arbetsdagar kvar! Mina dagar i matvaruaffären är räknade. Måndag, fredag, lördag och söndag... Sen slänger jag lite godis på kaffebordet och seglar ut med ett aldrig tidigare skådat leende på läpparna! Det är otroligt att fyra månader äntligen är över. Jag trodde aldrig jag skulle stå här. Visst kommer jag att sakna mina favorit kunder. En tant som alltid drar samma skämt om att hon är sjutton år, en medelålders man som betalar med visa var eviga dag, den snygga byggarbetaren, alla asiater som bara köper frukter och konstskoleelevernas kläder. Men jag kommer att överleva utan dem!

L O N D O N

I N D I E N

N E P A L

B A N G L A D E S H

T H A I L A N D



Vaccinationerna är fixade. Väskan väntar på att packas. Vänner ska besökas. Sommarkläder framgrävas. Myggspray och diarrémedicin nerpackas. I filmen om mitt eget liv kommer låten "Walking on sunshine" att spela på högsta volym när jag stiger av planet i London.


puss och kram och smek och lek. Det är inget allvarligt. Det är endast underbara underligheter och avsaknaden av arbete. Lön på kontot och min sommar börjar om mindre än tre veckor!





Kommentarer
Postat av: Nina

Hej!

Ditt liv låter liti som en saga nu just.När åker du?

Ja vill också se andra breddgrader men helst vill ja ha en farm. Ja, tro dina ögon,du läste rätt. En farm.Vi ska ha hönor och getter och konst och free love. Iallafall mycket love. Och en kille som kan spela gitarr.



Inget och allting är på allvar. Genau.

Life is wonderful.

Grattis, lycka till, farväl, vi ses igen, kanske snart, kanske länge tills?

All the best, cheers!

2010-02-17 @ 19:38:27
Postat av: Linafina

det är en saga som ännu inte har något lyckligt slut. men åtminstone befinner jag mig i ett lyckligt skede. någon sa igår på tv "vi har en mycket kort stund att leva. om man tänker på hur länge man ska vara död.". visst är det så? jag tänker göra det bästa av det som är kvar. hah. ganska mycket nog förhoppningsvis. jag åker till london den femte mars. till indien kanske 8:nde. jag har sökt nordjobb i danmark och sverige. eventuellt dyker jag upp på din trappa i maj med en liten kappsäck och inget boende.



farm låter underbart! men jag orkar int sköta om djur. men den gitarrspelande killen låter bra!



genau? ha du blivit tysk? wonderschön!



puss å kram.

2010-02-18 @ 07:42:32
Postat av: Nina

Kloka ord. Det är sant. Man är död himla länge.

Jag tror du har rätt inställning, iallfall har vi nog samma inställning. Rätt eller fel.



Jag är lite tysk nuförtiden. Men inte så mycket att det egentligen märks.

Mi casa su casa. Dyk opp när du vill och om du vill.



puss å kram.



2010-02-19 @ 20:18:57
Postat av: Linafina

Att jag vill. Men jag vill så myki så jag måst försök hitt plats åt allt. Eller plats har jag nog egentligen, men det är pengarna som saknas. Men vänta bara. När våren kommer, kommer även jag.

2010-02-20 @ 15:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0