med en regnbåge i vänster öronsnibb och en fjäder i den andra

Moahahha! Jag kan inte hjälpa det. Vårkänslorna flyger runt inuti mig. Det är troligen för att solen skiner för fullt och jag längtar efter min kärleksvän och feberfrossan är helt borta och jag känner att det här nog kan bli något.



ge mig somrigt slingriga vägar
gropar att cykla över
katter som ylar i natten
en luftgitarr och klänningar som virvlar av sig själv


knäskålar som klapprar
ögon som blinkar mot den aldrig mörknande natten
en hand att hålla när vi springer över vågorna
mot våra luftburna broar



jag har spansk musik som jag inte förstår. någon som kallar sig jag älskar dig. jag har en vit fjäder i mitt högra öra. den andra ligger på botten vid goas stränder. vågorna tog den. vattnet var för salt för tårar. nu bär jag regnbågen i det vänstra. mina öron bär förhoppningar och regnbågar. musiken spelar. det är inte spanien. inte goa. det är finland och februari. men i verklighetens utkanter rullar våren sakta in
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0